Jak se tvoří web a k čemu je SEO


Tvorba webových stránek je něco jako malířské dílo. Rozdáte lidem potřebné pomůcky, jimiž jsou vhodný editor, přístup na Internet a webový prostor na serveru a pochopitelně patřičná výpočetní technika, nejčastěji notebook či stolní počítač s přehlednější zobrazovací plochou, a pak už jen očekáváte, co z jejich vlastní fantazie vzejde. Kvalita onoho „malířského projektu“ je vždy taková, jakými znalostmi a zkušenostmi se může malíř pochlubit, tedy kupříkladu zcela odlišně bude vypadat malba od dětí z mateřských škol v porovnání s mistrovským impresionistickým obrazem od Claude Moneta.

tvorba webu

Jestliže totiž chcete mít vlastní web, může být sestaven v primitivním HTML kódu, který zobrazuje pouze základní funkce, anebo stránky ve špičkovém provedení s vynikající grafickou úpravou, dynamickými funkčními prvky a zcela responsivní, tedy správně zobrazený na všech typech koncových zařízení. Toto je ovšem pouze polovina úspěchu tvorby webu, tu druhou tvoří SEO. Expert na SEO by vám vysvětlil, že tato technologie je potřebná k tomu, aby vás webové vyhledávače zařazovaly do popředí mezi nejsilnější konkurenci.

problematika SEO

Specialista na SEO to popíše například tak, že jestliže někdo vyhledává na Internetu dámskou letní obuv, bude zadávat do vyhledávacího pole například výrazy, jako „dámské sandály, páskové sandály, letní dámská obuv, dámské letní boty“ a vyhledávač zobrazí nějaké výsledky. Mezi prvními však budou ty weby, které mají podchycené SEO, respektive způsob komunikace mezi vyhledávačem a serverem. Kdo SEO podcení, vyhledávač jej nebude považovat za vhodný zdroj a zastrčí jej kamsi do pozadí, a tím v podstatě velmi sníží nebo téměř zcela zamezí možnost být viděn dotyčným zájemcem (o koupi dámských bot). I kdybyste měli skvělý web s dobrými cenami, dotyčný dá přednost jinému, který mu vyhledávač zobrazí cca v první desítce.